Raptim 1 (zon) - V.V. Protos 1

7742PG
COEVORDEN
tel. 0524-514503

De gemeentelijke derby in Coevorden tussen Raptim en Protos in de 3e klasse D leverde geen winnaar op. Ook het publiek, naar schatting waren er zo'n 800 toeschouwers, ging niet echt voldaan huiswaarts. Het spel was namelijk matig en er kwam ooko geen winnaar. Bij rust was de eindstand al bepaald: 1-1.
Met die 1-1 mocht Raptim overigens het minst mopperen. De thuisclub probeerde van achteruit op te bouwen, maar slaagde daar - mede door het hobbelige veld - totaal niet in en zeker na rust verloor de ploeg van trainer Jan Wielink het op fysieke kracht. Dankzij doelman Jerio Hoegen en aanvoerder Patrick Vos, die nog een bal van de doellijn haalde, hield Raptim in de slotfase het doel schoon.

Daan Dekker

Daan Dekker zorgde na tien minuten voor de openingstreffer, na matig en vooral risicovol opbouwen van Raptim. De middenvelder van Protos mocht simpel opstomen en met links raak schieten: 0-1.

Sven Meiringh

Daarna nam de thuisclub de regie wel in handen, maar werd het aanvankelijk alleen gevaarlijk uit standaardsituaties. Tot twee keer toe dwong Frank Ambergen Protos-doelman Tim Bakker tot een uiterste redding. Op slag van rust viel de gelijkmaker. Sven Meiringh mocht de trekker overhalen nadat hij zelf de aanval opzette en de bal panklaar voor zijn voeten kreeg van Stijn van de Griend.

Tweede helft

In de tweede helft werd het schouwspel er niet beter op. Raptim bleef volharden in geforceerd opbouwen en dan ook nog eens door het midden en Protos groeide in de wedstrijd door een flinker portie vechtlust. Het leverde de gasten nog een paar prima kansen op, maar niet de gewenste en misschien ook wel verdiende 1-2.