Protos 1 - Raptim 1: 5-0

Raptim 1 (zon)

19 mei 2019 14:00

Voorwoord; Tja wat moet ik zeggen. Voor Protos de wedstrijd van het jaar, die tegen Raptim uit Coevorden. Raptim is namelijk de zuster -vereniging, waar Protos, eind jaren 40 in de vorige eeuw, uit is ontstaan. Dat betekent dat vele families in Steenwijksmoer en Coevorden ergens wel op een bepaalde manier aan elkaar verbonden zijn. Het aanhalen van die banden is dan ook deze middag misschien wel het belangrijkste voor een ieder geweest.

De wedstrijd

Op een prachtig, zonovergoten, sportpark in Steenwijksmoer, werd rond 14.00 uur de wedstrijd o.l.v dhr Mansouri, gestart. Protos, die een week daarvoor tegen CEC, één van hun mindere wedstrijden, had laten zien, begon furieus aan de wedstrijd. Al na één minuut spelen was het namelijk Michel Overweg, die na geklungel in de achterhoede van Raptim, al een kans kreeg om de score te openen. De toon was hiermee al gezet want, eerlijk gezegd, kwam Raptim, die een week daarvoor nog WKE’16 aan de kant had gezet, er in de verloop van de wedstrijd niet meer aan te pas. Stond er nog wat op het spel dan? Jazeker, mogelijk een kans op de 3e periode, waarin Protos en Raptim op dat moment een gelijk aantal punten hadden. Protos, die misschien niets in een mogelijke 2e klasse heeft te zoeken, was alleen maar bezig om te denken aan het winnen van Raptim, de derby waar het hele jaar naar wordt uitgekeken. Na goed 90 minuten stond er dan ook een 5-0 winst op het scorebord, een overwinning, in die orde van grootte, die wij nog nooit eerder tegen Raptim hebben behaald.

Scoreverloop

1. 23 ste minuut Bram vd Veen
  2. 52 ste minuut Robin Soppe
  3. 74 ste minuut Michel Overweg
  4. 77 ste minuut Daan Dekker
  5. 80 ste minuut Robin Soppe

Conclusie

Was dit het? Nee want na 89 minuten legde, de goedleidende scheids van deze middag, dhr Mansouri, het spel even stil voor het afscheid van Michel Soppe, die na 17 jaar in het 1e elftal gespeeld te hebben, het tijd vond er aan het eind van dit seizoen mee te stoppen. Na, door de spelers en het bestuur in de bloemetjes te zijn gezet, kon dhr Mansouri een goede minuut later een einde fluiten aan een voor Protos, gedenkwaardige middag. Gezegd mag worden dat het nog lang, met onze vrienden uit Coevorden, gezellig is gebleven op het terras van de Schalm in St’smoer.