Protos 1 wint met speelsgemak van Twedo 1

Twedo (zon)

3e klasse C

3 mei 2019 19:30

Protos was de gehele wedstrijd beter en won overtuigend met 5-2.
Na 20 minuten spelen bracht Robin Soppe op aangeven van Michel Overweg Protos op 1-0. 5 Minuten later speelde Dennis Spang zich vrij en bracht Bart Reinink in scoringspositie, deze plaatste de bal onhoudbaar in de hoek, 2-0. Kort erop was het Robin Soppe die Michel Overweg diep aanspeelde, Michel’s schot belandde echter op de paal. Protos speelde vrijuit en Twedo leek totaal niet gevaarlijk te worden maar wist toch de 2-1 te scoren, vanaf 25 mtr. wist Robert Torenbosch Protos keeper Tim Bakker te verrassen. Direct na rust ontving Michel Overweg de bal en schoot deze  bovenin de hoek, helaas kaatste de bal via de stang die het net omhoog hield het veld weer in en zag de scheidsrechter dit niet.  Twedo ontsnapte nog even maar na 1 uur spelen werd het dan toch 3-1, met 3 aanvallers in buitenspel positie speelde Protos de bal naar voren waar Robin Soppe deze oppikte, de keeper omspeelde en scoorde. En nadat Michel Overweg nog eens de paal trof was het Bram van der Veen die de bal voorin veroverde en deze gelijk breed legde op Robin Soppe die de 4-1 scoorde. Binnen 10 minuten viel ook nog de 5-1, wederom was het Bram van der Veen die breed gaf op Robin Soppe waarop deze strak binnenschoot. Twedo had niets in te brengen maar kreeg in de 80ste minuut een vrije trap op 30m van het doel die door Koen Rabbers hard in de hoek werd geschoten, 5-2. De laatste 10 minuten was er nog 1 kans, na goed jagen van Bram van der Veen en Robin Soppe veroverde Robin de bal op de keeper, bijna vanaf de achterlijn probeerde hij in het lege doel te schieten maar de bal belandde op de paal. Voor het al veilige Protos een eenvoudige overwinning, Twedo moet nog enkele punten pakken om niet in de nacompetitie te belanden.

Zondag 12 mei krijgt Protos CEC op bezoek.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!