Protos 1 bekert verder

Asser Boys 1

Groep 1 KO1 SR3

17 november 2019 14:00

Beide teams speelden vrijuit maar het was Protos dat als team beter presteerde en de kansen kreeg, 0-4. Na een kwartier spelen kreeg Michel Overweg de 1ste grote kans, Joost Meijerink legde de bal achter de Asser boys verdediging waar Michel zijn lob over de keeper naast het doel zag gaan. 5 Minuten later was het wel raak, Tygo Jager reageerde in de rebound het alertst en zette Protos op voorsprong, 0-1. Tot de rust bleef het gelijk opgaan en werden er door beide partijen geen kansen meer weggegeven. Na rust was Protos de betere ploeg, met name Bas Smits speelde een goede partij en zorgde op het middenveld voor balbezit door de duels te winnen en goed de combinaties op te zoeken. Na 10 minuten in de 2de helft wist Michel Overweg met een sliding een scherpe dieptebal van Jelle Mittendorff voor de voeten van een verdediger en de ver uit zijn doel gekomen keeper in het doel te werken, 0-2. Protos bleef de aanval zoeken en even later wist Bas Smits een mooi opgezette aanval binnen te lopen, 0-3. Een kwartier voor tijd jaagden Michel Overweg en Jelle Mittendorff de Asser boys verdediging op waardoor een foute terugspeelbal Jelle vrij voor een leeg doel zette, 0-4. Een verdiende overwinning en Protos bekert nog een ronde door.