Protos 1 - Raptim 1

Sem Schlepers

3e klasse C

19 oktober 2019 20:00

Na een aftastend begin werd het na 20 minuten een echte wedstrijd die op en neer golfde met een 2-2 gelijkspel als eindresultaat.
Beide teams wisten zich het 1ste half uur geen kansen te creëren, maar Raptim was daarna in de 33ste minuut bij de 1ste kans wel direct effectief, een voorzet over de grond voor het Protosdoel werd met de hak binnen gewerkt, 0-1. Protos kreeg 2 minuten er na de mogelijkheid om gelijk te maken, Bas Smits werd aangespeeld en na een knappe balaanname zette deze Rik Meijerink in schietposities, diens harde schot werd door Raptim-keeper Sander Bunskoek echter goed weggewerkt. Beide teams bleven hard werken en op slag van rust leverde dit voor Protos een corner op, deze werd tot tweemaal toe door een Raptim speler gekeerd maar uiteindelijk door Bram Mittendorff binnen getikt, 1-1.
Na een goed begin in de 2de helft van Raptim was het Protos dat gevaarlijker werd, in de 55ste minuut wist Stan van der Veen een diepe pass nog juist binnen te houden en daar zijn directe tegenstander uit te spelen om daarna de inkomende Stef Smits aan te spelen die perfect binnenschoot, 2-1. Protos kreeg daarna een periode veldoverwicht wat ook enkele kansen opleverde. Zo haalde Dennis Spang in de 67ste minuut de achterlijn om terug te leggen op Joost Meijerink die geplaatst probeerde te scoren maar zijn schot geblokt zag worden door een Raptim speler. Daarna was het Robin Soppe die een aantal malen voorbij de Raptim achterhoede denderde maar dit leverde uiteindelijk alleen een schot op de lat op. De laatste 15 minuten ging  Protos wat slordiger spelen waardoor Raptim weer sterker werd. Dit resulteerde 10 minuten voor tijd in de gelijkmaker, een voorzet werd door de net ingevallen Sem Schlepers goed binnengelopen, 2-2. Vlak voor het einde ging de bal strak voor het Protos doel langs maar kon na wat gekluts weggewerkt worden. De laatste kans was weer voor Protos, Raptim doelman Sander Bunskoek pakte een 2de maal achter elkaar de bal in de 16 m. op waardoor Protos nog een vrije trap vanaf 12m voor het Raptim doel mocht nemen. Deze werd echter niet goed genomen waardoor het 2-2 bleef. Beide teams gingen met gevoel van  het veld af dat er meer in gezeten had maar waren realistisch genoeg om in te zien dat dit voor beide zijden gold.