Erica 1 - Protos 1

SC Erica (zon)

6 oktober 2019 14:00

Na een gelijk opgaande 1ste helft en een sterker Erica in het 2de deel is het Protos dat in de laatste minuut de winst pakt, 0-1.
Na een aftastend begin was de 1ste doelpoging na 10 minuten spelen voor Erica, een afstandsschot van Jan Willem Wubkes dwong Protos keeper Tim Bakker een corner weg te geven. Echt uitgespeelde kansen had Erica niet, de Protos verdediging, en met name de beide backs Mark en Stan van der Veen, gaven hun directe tegenstanders geen ruimte om gevaarlijk te worden. Voor Protos was het eerst Robin Soppe die diep  ging maar uiteindelijk onderschept werd door de keeper. Daarna was het Michel Overweg die voor doelman Bram Gebbeken opdook, diens schot miste hoogte om gevaarlijk te worden. Uiteindelijk was Hessel Doek in de 1ste helft het dichtst bij een doelpunt, een strakke corner van Joost Meijerink gaf de inkomende Hessel de kans om op voorsprong te komen maar Hessel timede niet goed.
Na rust was Protos te onrustig in balbezit, te vaak werd de lange bal gehanteerd. Erica had het balbezit en dwong Protos achteruit. Erica kreeg enkele vrije ballen op +/- 20 mtr. van het Protos doel, maar miste telkens de juiste richting. De wedstrijd leek in een gelijkspel te eindigen totdat in de laatste minuut Michel Overweg en Robin Soppe de Erica keeper en een verdediger opjaagden waardoor ze elkaar in de weg liepen en de bal op een presenteerblaadje kwam te liggen voor Michel Overweg die in het lege doel tikte, 0-1. Daarna kwam Erica nog met 10 man te spelen nadat Jan Willem Beukers Protos speler Bram Mittendorff raakte die net de bal had weggewerkt.
Op basis van het vertoonde spel in de 2de helft niet verdient maar  Protos pakt wel de 3 punten.