Protos 1 - HOC 1

HOC (zon)

3e klasse C

29 september 2019 14:00

Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd maar Protos wist zich de meeste kansen te creëren en hield de punten in huis, 2-0.
Reeds na 1 minuut kon Bram Mittendorff Protos op voorsprong koppen maar op aangeven van Michel Overweg plaatste Bram de bal op de lat. 10 Minuten later was het HOC dat met vloeiende combinaties Gertjan Spijker vrij voor het Protos doel zette, zijn lob werd door doelman Tim Bakker knap gekeerd. Daarna volgde een periode waarin HOC beter combineerde en het spel bepaalde. Verdedigend gaf Protos echter weinig ruimte weg waardoor het toch Protos was die de kansen kreeg. Eerst was het Bram van der Veen die de bal teruglegde op zijn inkomende broer Stan, diens schot vloog echter voor het HOC doel langs. Na een half uur spelen was het Mark van der Veen die met een splijtende pass Michel Overweg vrij voor de HOC doelman zette, Michel’s schot werd echter door doelman Martijn Gordt geblokt. Direct na rust wist Protos met een mooi opgezette aanval Michel Overweg richting het doel te sturen, deze wist met een beheerst schot in de verste hoek de HOC keeper kansloos te laten, 1-0. Protos was in de 2de helft nauwkeuriger in de passing, waardoor het balbezit weer in evenwicht kwam. Na een uur spelen was het Robin Soppe die 2 spelers voorbij liep om de bal aan de bij de 2de paal geheel vrijstaande Michel Overweg te geven, deze nam alle tijd om aan te nemen en een hoek uit te zoeken maar schoot vervolgens op de paal. HOC kwam daarna nog dicht bij een doelpunt, Jelle Siekman schoot een vrije trap vanaf 25 mtr. strak in de bovenhoek, doelman Tim Bakker kreeg echter met een knappe reactie zijn hand nog net tegen de bal om over te tikken. Een kwartier voor het einde gooide Michel Overweg de wedstrijd op slot door 2 verdedigers en de doelman te omspelen en de 2-0 binnen te tikken. Daarna  waren Bram Mittendorff, Robin Soppe en Michel Overweg nog dicht bij een goal maar telkens stond er een speler op de doellijn die hun inzet keerde.

Volgende week gaat Protos bij sc Erica op bezoek.