Protos 1 - Sellingen 1

...
Ian De Vrieze

3 november 2019 14:00

Protos maakte teveel fouten waardoor er te weinig kansen werden gecreëerd en daarbij beslissende fouten in de verdediging werden gemaakt, 2-3.
Bram van der Veen leidde de 1ste Protos kans in door de achterlijn te halen en van daaruit terug te leggen op de inkomende Robin Soppe wiens inzet voorlangs ging. Na 20 minuten spelen kreeg Protos de bal niet uit de 16m weggewerkt waarna uiteindelijk Corné Prins in de korte hoek raak schoot, 0-1.
Sellingen gooide daarna de verdediging nog meer dicht waardoor het lang wachten was op een volgende doelkans. Bram van der Veen wist in de 37ste minuut een voorzet op het hoofd van de inkomende Michel Overweg te leggen, deze kopte echter over. Op slag van rust redde Sellinger keeper Marniek Klamer nog juist voordat Michel Overweg een voorzet van Robin Soppe kon binnenlopen. Kort na rust liepen de laatste man en voorstopper van Protos elkaar in de weg op een uittrap van de Sellinger keeper, hierdoor kon Ben Bos met een wonderschone lob de 0-2 scoren. 2 Minuten later was het Protos doelman Tim Bakker die met een uittrap Michel Overweg bereikte, Michel’s voorzet werd door een Sellinger verdediger binnen gewerkt, 1-2. Toen Michel Overweg in de 58ste minuut de achterlijn haalde en scherp teruglegde op Bram Mittendorff die de 2-2 binnenschoot, leek Protos een overwinning af te gaan dwingen. Protos legde meer vuur in het spel en joeg op een volgende treffer. Nadat Bart Reinink een voorzet van Stef Smits naast kopte was het echter aan de andere kant wel raak, een corner voor Sellinger werd door de Protos verdediging niet resoluut weggewerkt waardoor uiteindelijk Ian de Vries kon scoren, 2-3. In de daar opvolgende Protos aanval wist Michel Overweg de bal voor te krijgen maar 2 aanvallers konden het laatste tikje net niet geven. Protos probeerde het de laatste 20 minuten nog wel maar de Sellinger verdediging gaf geen kans meer weg.

Volgende week zaterdag krijgt Protos ’s avonds Hodo op bezoek