CEC 1 - Protos 1

Michel Kingma
Tom Rengers

13 oktober 2019 14:00

Bij CEC sloten de linies beter op elkaar aan en werd er nauwkeuriger gespeeld wat resulteerde in een 2-0 eindstand.
CEC zat er vanaf het begin fel op en liet Protos niet in de wedstrijd komen. Aanvallend kwam CEC in het begin ook niet door de Protos verdediging maar na 25 minuten spelen plaatste Jordi Eggengoor de bal vanaf het middenveld hoog voor het Protos doel waar Mike Grummel het kopduel won en de 1-0 scoorde. Protos bleef wel hard werken maar verspeelde de bal bij de passes en aannames te makkelijk waardoor het zich geen kansen wist te creëren. Met het inbrengen van Bas Smits in de 2de helft ging het verdedigend op het middenveld beter maar ook nu werden de voorwaartsen niet bereikt. CEC bleef veel bewegen en het was  aan de werklust van het Protos team te danken dat het balbezit gelijke tred hield.  Na balverlies op het middenveld kwam CEC in de 60ste minuut snel voor het Protosdoel waar Michel Kingma een vrije schietkans kreeg, Protos doelman Tim Bakker wist diens inzet nog juist met de voet tot corner te werken. Een kwartier later was het wel raak, een snelle uitval gaf Lars de Groote de kans om in de 16m uit te halen en deze wist wel binnen te schieten, 2-0.  Protos bleef het daarna wel proberen maar wist niet gevaarlijk te worden.

Zaterdagavond 19-10 krijgt Protos  Raptim op bezoek.