Protos 1 rekent knap af met Bellingwolde

Bellingwolde 1 (zon)

22 september 2019 14:00

BELLINGWOLDE – Na een lange rit richting Winschoten konden  de manschappen van trainer Roeloft Kwint vanmiddag voor het eerst kennismaken met Bellingwolde. Om 14.00 uur kon er o.l.v scheidsrechter J. Reits worden afgetrapt.

Na een eerste aftasten kreeg Protos langzamerhand de overhand. Tot veel kansen leidde dit niet direct maar de ploeg van Roelef Kwint legde meer aanvallend intenties dan Bellinwolde aan de dag. Na wat kleine speldeprikjes was het rond minuut 30 dat Stef Smits een voorzet heerljk met een volley ineens achter keeper Klungel van Bellingwolde schoot, 0-1 dus. Protos ging daarna verder met het zoeken van een 2e goal en een vrije trap van Stef Smits spatte op de lat uiteen. Daar waar voor de rust Protos zeker en 2e goal had kunnen maken echter keeper Klungel op zijn weg vond, had Protos Keeper Tim Bakker niet veel te doen. Er werd vervolgens met een 0-1 gerust.

De eerste minuten van de 2e helft zowaar wat gevaar van Bellingwolde via een vrije trap en een schot net over de goal van Tim bakker. Protos werd weer wakker en vanaf minuut 55 werd Protos de bovenliggende partij. Dit leidde in minuut 57 tot een tweede treffer . Via een prachtige voorzet van Robin Soppe kon Michel Overweg de bal eenvoudig binnentikken, 0-2. Daarna volgden via 3x Robin Soppe in minuut 62 de 0-3 , in minuut 67 de 0-4 en in minuut 83 de 0-5. De score had nog hoger kunnen uitvallen indien Michel Overeg, na het omspelen van keeper Klungel, vervolgens niet tegen de paal had geschoten . Na 90 minuten werd door scheidsrechter Reints dan ook een einde, aan de verder sportieve wedstrijd, gemaakt. Een goed begin dus voor de ploeg uit Steenwijksmoer, wat hopelijk volgende week zondag een goed vervolg krijgt thuis tegen HOC uit Odoorn.