Weerdinge 1 - Protos 1: 3-3

Weerdinge 1 (zon)

24 november 2019 14:00

Weerdinge 1 -Protos 1

In een wedstrijd met veel strijd werden op de valreep de punten verdeeld, 3-3. Weerdinge begon feller en stond reeds na 2 minuten op 1-0, een voorzet van Aaron Brinks werd door Leon Bos binnen geschoten. Na 15 minuten spelen was het Aaron Brinks die profiteerde van mistasten in de Protos achterhoede, 2-0. Daarna vocht Protos zich terug in de wedstrijd, de duels werden meer en meer gewonnen en Weerdinge werd nu de bal afgejaagd. Robin Soppe wist na 20 minuten spelen optimaal te profiteren van balverlies in de achterhoede van Weerdinge, na het onderscheppen van een breedtebal schoot hij direct vanaf +/- 25m over de ver voor zijn doel staande keeper Jim ten Hoor de aansluitingstreffer binnen, 2-1. Ever later scoorde Bas Smits op aangeven van Robin Soppe maar hier stak de Weerdinger grensrechter een stokje voor door te vlaggen voor buitenspel. 10 Minuten voor rust volgde dan toch de gelijkmaker, wederom was het Robin Soppe die van grote afstand de bal in de verste hoek krulde, 2-2. Protos bleef tot de rust het meest dominant hoewel ook Weerdinge fel bleef strijden en zich zeker niet gewonnen gaf. Op slag van rust kwam Weerdinger keeper Jim ten Hoor ver zijn doel uit om een hoge bal weg te koppen, de bal werd daarna opgepikt door Michel Overweg die na het afspelen geraakt werd door ten Hoor, de aanval leverde verder niets op maar de Weerdinger keeper ontving een rode kaart. Na rust had Protos moeite om het spel tegen 10 man te maken, het baltempo was te laag en het fel spelende Weerdinge deed niet onder voor de 11 man van Protos. Beide teams kregen kansen maar de aanvallers kregen lange tijd niet genoeg ruimte om deze om te zetten in goals. 7 minuten voor het eindsignaal was het toch Weerdinge wat op voorsprong kwam, na slecht wegwerken in de Protos verdediging nam Patrick Lassche de bal ineens uit de lucht op de slof en schoot in de verste hoek raak, 3-2. Vlak voor het eindsignaal kwam Protos weer langszij, Michel Overweg kreeg de kans om af te drukken en zijn schot belandde via een verdediger in het doel, 3-3. Al met al een voor beide teams acceptabele eindstand met voor het publiek een attractieve wedstrijd waarin wat teveel kaarten nodig waren.

Volgende week krijgt Protos Musselkanaal op bezoek.