De wedstrijd van keeper Rob Nijland

DOSKO 2 (zaal)

V.V. Protos 2 (zaal)

12 september 2019 21:00

Vorig seizoen bleek dat wij tot twee keer toe veel moeite hadden om te winnen van deze goed spelende ploeg. De opdracht voor ons was dus ook om met volle strijd deze wedstrijd in te gaan. Zonder warming-up begonnen we de wedstrijd op een goede manier, hadden het meeste balbezit en de kansjes waren dan ook voor ons. De tegenstander kwam alleen door wat onzorgvuldigheid van ons tot bij Rob Nijland, maar hij kon de eerste 20 minuten de nul houden.

Na 20 minuten stond het dan ook al 0-4 door doelpunten van: Mark, Nils en 2 doelpunten van Marc. 2 minuten later is het toch de tegenstander die de bal zo in de voeten krijgt gespeeld van onze verdediger en kan de bal makkelijk inschieten. Door een zuiver schot vanaf een meter of 18 van Dilano wordt het voor rust nog 1-5.

Direct na de rust pakken wij het spel van de eerste helft weer op en het vertrouwen en de energie bij de tegenstander zijn ver weg. Robbin Supheert maakt binnen een minuut de 1-6 en 2 minuten later is het Stan die ook zijn doelpuntje meepakt.

Daarnaast zijn het nog Mark, Marc, Mart 2x, en Robbin die hun doelpunt maken en met nog 5 minuten te gaan staat het opeens 1-12.

Ondertussen heeft iedereen behalve onze keeper Rob Nijland het net van de tegenstander weten te vinden. Rob wordt door sommige spelers opgejut om ook eens mee naar voren te gaan en een doelpoging te wagen. Dan gebeurt het, onze verdediger krijgt de bal, Rob Nijland rent om de tegenstander heen en krijgt de bal in zijn richting aangespeelt. Als hij de bal weet aan te nemen kan hij 1 op 1 met de keeper van Dosko komen, maar zoals meerdere keepers, zijn ze niet gewend om mee te spelen in het veld. Dus wat gebeurt er, Rob maait volop met zijn been over de bal heen en struikelt over zijn eigen benen. Hij beland met z’n gehele lichaam op de zaalvloer, iedereen ligt dubbel van het lachen. Dit was een goed leermoment dat Rob beter in zijn doel kan blijven staan en het voetballen maar aan de rest over kan laten.

In de laatste minuut weet Dosko in de counter nog een keer te scoren en dat brengt de eindstand op 2-12. Een dik verdiende overwinning brengt ons de eerste 3 punten van het seizoen. Daarnaast hebben we ook ons doelsaldo weer wat kunnen opkrikken. Over 2 weken op vrijdag 27 september om 19:55 spelen we onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen, wij hopen dat er wat publiek zal komen kijken.