KSC 1 – Protos 2 : 6 - 2

KSC 1 (zaal)

V.V. Protos 2 (zaal)

2 september 2019 20:00

Een nieuw seizoen met nieuwe kansen wordt er altijd gezegd, zo zal dat dit seizoen ook voor ons gelden. Aan het eind van vorig seizoen hebben Geon, Marco en Bram van der veen aangegeven dat ze definitief stoppen met het zaalvoetballen. Dit is natuurlijk erg zonde voor ons team en het streven naar een hoge plek in deze competitie. Gelukkig hebben we in Kevin Grobbe en Rob Nijland nieuwe doelmannen gevonden die graag zaal 1 en zaal 2 willen versterken. Ook Daan Dekker hopen we dit seizoen vaker te zien schitteren in de zaal.

De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen was vorige week tegen KSC. Dit is het eerste jaar dat KSC meedoet in de zaalcompetitie en het animo was groot. Het team van KSC bestond uit ongeveer 12 personen, terwijl er maar 5 inclusief keeper in het veld mogen staan tijdens de wedstrijd. Ons team bestond uit maar 6 spelers, die allemaal nog niet voldoende op conditie waren, we wisten dus van te voren dat het een zware wedstrijd zou gaan worden.

Dat bleek ook uit de eerste 10 minuten van de wedstrijd, het was beide kanten op erg rommelig en er werden veel individuele fouten gemaakt wat resulteerde in kleine kansjes voor beide partijen. Toch waren wij de gelukkigen want na 13 minuten spelen was het Marc Uninge die van een afstandje het eerste doelpunt van het seizoen wist te maken.

Helaas was deze voorsprong van korte duur, KSC werd direct na het doelpunt beter en de spelers hadden individueel veel kwaliteiten. De laatste 10 minuten van de eerste helft scoorde KSC dan ook 4 keer. Al deze doelpunten werden gemaakt doordat wij het moeilijk hadden conditioneel en KSC maar bleef door wisselen. Daarnaast werd er ook slap gevoetbald van onze kant, waarbij iedereen te veel fouten maakte.

In de 2e helft begonnen we wel weer goed, na een paar minuten spelen maakte Joost de 4-2. De minuten hierna probeerden wij wel weer in de wedstrijd te komen door ons wat meer in te laten zaken bij balverlies en volop in de aanval te gaan bij balbezit. Helaas voor ons maakte KSC na 10 minuten spelen in de tweede helft direct 2 doelpunten achter elkaar. Hierna wist iedereen dat de wedstrijd wel gespeeld was. Het laatste kwartier van de wedstrijd was het vooral veel verdedigen, en dat deden we dan ook goed door compact te spelen.

Door dit verlies tegen dit nieuwe team, starten wij de competitie met een zure nederlaag. Op naar een volgende wedstrijd tegen DOSKO, een team die ook dit seizoen naar alle waarschijnlijkheid hoog wil gaan eindigen.